Markkinointiautomaation uusi aika

Microsoft on jo hyvän tovin pyörittänyt uutta Dynamics 365 for Marketing-ratkaisua ensimmäisillä markkinoilla, mutta nyt ratkaisun saatavuus laajennettiin myös Suomen markkinoille.

 

Markkinointi on ollut Dynamics 365 -maailmassa pitkälti kolmansien osapuolien markkinointipakettien varassa tähän saakka. Tämä ei sinänsä ole ollut huono asia, sillä saatavilla on ollut ja on edelleen eri asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin soveltuvia vaihtoehtoja. Nykyisellään markkinoinnin vaihtoehdot ovat jotakuinkin:

  • Uusi Microsoft Dynamics 365 for Marketing, joka tähtää ensisijaisesti pieniin ja keskisuuriin organisaatioihin, mutta toki voi tuoda mielenkiintoisia ominaisuuksia suuremmillekin asiakkaille.
  • ClickDimension-lisäosa, joka pysyy edelleen varteenotettavana, ja CRM-toimintoihin tiiviisti upotettuna ratkaisuna. Ratkaisulla on laaja käyttäjäkunta ja terävä fokus markkinointiprosessien tuottamiseen.
  • Adobe Marketing Cloud, joka on suurten organisaatioiden tarpeisiin erittäin kattava ja monipuolinen ”best-of-breed” valinta. Jopa liiankin kattava monelle pienemmälle ja ketterälle organisaatiolle. Muutoinkin Adoben ratkaisua käyttävät organisaatiot saavat kuitenkin hyötyjä yhteistyöstä.
  • Joku muu – Olemme integroineet Dynamic 365 Customer Engagement (CRM) -ratkaisua asiakkaan valitsemaan muuhun markkinointialustaan, kuten Apsis, HubSpot sekä Salesforcen Marketing Cloud.

 

Olemme toimittaneet muutaman kymmentä markkinointiautomaation ratkaisua, joten keskustelemme mielellään, mikä ratkaisu palvelisi organisaatiosi tarpeita tehokkaimmin. Valmista kaikille sopivaa vastausta ei taida olla olemassakaan, mutta hyviä vaihtoehtoja tarpeista riippuen.

 

Uutena tulokkaana Microsoft Dynamics 365 Marketing ansaitsee hieman tarkempaa huomiota. Ensiksikin uusi Marketing on edeltäjiä hieman paremmassa asemassa siinä, että se on kehitetty uusimpiin, tämän ajanhetken tarpeisiin. Teknisesti se on toteutettu uusimmilla Microsoft-pilvialustan teknologioilla. Käyttökokemus varmasti hioutuu entisestään, kun palautetta ratkaisusta kertyy.

 

Microsoft lähti kehittämään uutta moduulia markkinointiautomaatioon, kun huomasi, että yritysostona 2012 hankittu MarketingPilot ja sen jatkokehittäminen ei vastannut nykyajan ja markkinoiden tarpeita. Microsoft on kuitenkin hyödyntänyt vuosien kokemusta, jota se sai yritysoston yhteydessä. Yhtä kaikki, ostettu MarketingPilot ja sen jälkeiset Microsoft Dynamics Marketing -ratkaisuversiot lakkautettiin ja tilalle kehitettiin täysin uusi Microsoft Dynamics 365 for Marketing. Kyse on siis aivan eri tuotteesta. Ja tämä ratkaisu sai Suomen ensi-iltansa lokakuussa 2018. Luvassa on siis tuoretta teknologiaa markkinoinnin prosesseihin.

 

Keskeiset toiminnallisuudet ovat:

  • Sähköpostimarkkinointi – monipuoliset graafiset ominaisuudet ja vedä-ja-pudota -tyyppinen suunnitteluväline
  • Asiakaspolkujen hallinta – interaktiiviset asiakaskohtaamiset ja markkinointiautomaatioiden suunnittelu
  • Segmentointi – monipuolinen työvälineistö asiakassegmenttien hallintaan
  • LinkedIn-sisäänrakennettuna – liityntä LinkedIniin valmiina, esim. osana customer journey -asiakaspolkuja
  • Tapahtumahallinta – tapahtumien ja ympärille liittyvän markkinoinnin organisointi ja hallinta
  • Markkinoinnin takaisinmaksun analysointi – ROMI-laskenta
  • Monipuolinen liidien kasvattaminen – nurturointi-prosessit, automaattinen pisteyttäminen ja hallinta
  • Asiakaskuuntelu integroituna prosessiin – some-seuranta sisäänrakennettuna
  • Portaali markkinoinnin tarkoituksiin – Dynamics 365 Portals -teknologiaan pohjautuvat tapahtumasivustot
  • Dynamics 365 AI for Market Insights – tekoälyn mahdollisuudet integroituna

 

Tule kuulemaan ja näkemään ratkaisu käytännössä webinaariimme 11.12.2018. Ilmoittaudu webinaariin ja markkinoinnin uuteen aikakauteen täältä.

 

Facebooktwitterlinkedin
Jani Rauhala

Jani Rauhala

Seniorikonsulttina toimiva Jani on työskennellyt aiemmin mm. Microsoftilla ja Siemensillä monipuolisissa myynnin ja sen johtamisen tehtävissä.

jani.rauhala@accountorenterprise.fi

 

Tuoreimmat blogitekstit

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan mahdollisimman pian. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

Accountor Enterprise Solutions Oy käsittelee henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti ja voi olla yhteydessä sinuun esimerkiksi sähköpostitse ja/tai puhelimitse. Tutustu tietosuojaselosteeseen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.