Experience Dayn parhaat palat

Julkaistu 14.2.2018 - 9:21

 

Accountor Enterprise Solutionsin Experience Day -asiakastapahtuma keräsi vajaa 200 ilmoittautumista. 7.2. Scandic Park Helsingin tilat täyttyivät asiakkaistamme tai muuten Microsoftin ja NetSuiten pilvipalveluiden potentiaalista kiinnostuneista. Experience Day tarjosi perinteisen Käyttäjäpäivän parhaat osuudet esitellen järjestelmien uusia tuulia ja mahdollisuuksia.

Ohjelman avasi Accountor Enterprisen jatkuvien palveluiden johtaja Jenni Mickos, joka toivotti kaikki tervetulleeksi ja kertoi päivän agendan lisäksi jatkuvan kehittämisen palveluista. ”Digitalisaatio ajaa meitä muuttamaan toimintatapoja. Aina kannattaa miettiä, mitä tukea teidän uusille prosesseille mahdollisesti löytyy jo hankkimastanne ratkaisusta”, pohjusti Jenni Mickos päivän teemoja. Accountor Softwaren myyntijohtaja Hannu Kaukonen täydensi tarinaa kertomalla Accountor-konsernin laajasta palveluvalikoimasta.

Accountor Enterprisen toimitusjohtaja Eero Noroviita ja Accountor ICT:n teknologiajohtaja Ville Laiho pitivät herättelevän keynoten, jossa Noroviita kertoi liiketoiminta-alustojen hyödyistä ja Ville Laiho muistutti osallistujia varmistamaan liiketoiminnalle kriittiset palvelut. ”Datan suojaaminen on liiketoimintajohdon asia”, korosti Laiho. Eero Noroviita muistutti tarkistamaan kumppanivalinnassa: ”Löytyykö sitä tekemisen voimaa, ettei olla yhden ihmisen varassa.”

Vasemmalta: Ville Laiho ja Eero Noroviita

Tekoäly muuttaa maailmaa

Varsinaisen ohjelman polkaisi mukaansatempaavasti käyntiin Juho Nieminen, Leo Merikallio ja Janne Laurila. Accountor Enterprisen asiantuntijat pohtivat, mihin digitaalinen maailma on menossa. ”Muutama vuosi sitten vain noin 2% yrityksistä käytti tekoälyä – nyt 41% vähintäänkin pilotoi”, totesi Juho Nieminen hämmästyttäen yleisöä.

Yleisö pääsi näkemään tekoäly-aiheisia demoja, joiden aiheina olivat Microsoft Power BI, R-kieli, Azure Machine Learning ja puheentunnistuksen hyödyntäminen päivittäisessä toiminnassa. Erinomaisesti toimiva puheentunnistus herätti katsojissa ihastusta, kun päästiin näkemään, miten Microsoft Dynamics CRM-järjestelmää on mahdollista käyttää sanelemalla.

Lue lisää Experience Day:n tekoäly-osuudesta.

Vasemmalta: Juho Nieminen, Janne Laurila ja Leo Merikallio

Microsoftin ja NetSuiten tulevaisuuden näkymät

Accountor Enterprisen teknologiajohtaja Juho Niemisen haastateltavana olivat Microsoftin Partner technology strategist Vesa-Matti Paananen ja Oracle NetSuiten Senior Director, EMEA Marketing, David Turner, jotka kertoivat järjestelmien tulevaisuuden näkymistä. David Turner ansaitsi aplodit kertoessaan, että NetSuiten maaliskuun päivityksen yhteydessä julkaistaan paljon odotettu suomenkielinen versio.

EU:n tietosuoja-asetus GDPR nousi esille tässäkin keskustelussa. Molemmat herrat vakuuttivat, että järjestelmät ovat GDPR-yhteensopivia toukokuuhun mennessä. David Turner herätteli kuitenkin yleisöä korostamalla: ”The key point to remember is, that if your system is compliant – that does not make you compliant!” Tällä kommentilla pyrittiin korostamaan jokaisen henkilörekisteriä pitävän yrityksen vastuuta – viimeistään nyt on aika toimia. Voit lukea Reijo Parpalan ajankohtaisen GDPR-blogin aiheesta.

Lue lisää tästä Experience Day:n osuudesta ja katso haastatteluvideot.

Vasemmalta: Juho Nieminen, David Turner ja Vesa-Matti Paananen

Modernin liiketoiminnan kehittäminen pilvipalveluilla

Päivä jatkui paneelikeskustelulla, jossa keskusteltiin modernin liiketoiminnan kehittämisestä pilvipalveluilla ja panelistit kertoivat kokemuksistaan. Paneelin vetäjänä toimi Accountor Enterprisen tiimipäällikkö Riku Martikainen. Loistavat panelistit olivat Frameryn Chief Informatin Officer Veikko Lindberg, BLC:n Chief Marketing Officer Jussi Rossi, Accountor ICT:n Chief Commercial Officer Jouni Erkkilä ja Microsoftin Partner Technology Strategist Vesa-Matti Paananen.

Pilvipalveluiden eduiksi listattiin mm. helppous, kustannustehokkuus, saavutettavuus ja skaalautuvuus.

BLC on valinnut Microsoft Dynamics 365:n pilvipalvelun ja Jussi Rossi kertoi päätökseen vaikuttaneista taustoista: ”Muuttunut maailma ja sitä kautta asiakasrajapinnan paine vaikuttavat vahvasti siihen, että tulee muuttaa meidän toimintatapoja vastaamaan siihen, mitä meidän asiakkaat haluavat.”

Maailmaa valloittava Framery Acoustics puolestaan kehittää liiketoimintaansa NetSuiten avulla. ”Pilven ehdottomia hyötyjä on se, että se on saavutettavissa helpommin, mistä tahansa. Ei tarvitse varata omaa kapasiteettia niin paljon, koska pilvipalvelu joustaa sen mukaan, paljonko niitä käytetään”, kertoi Veikko Lindberg.

Lue lisää Experience Day:n paneelikeskustelusta.

Vasemmalta: Veikko Lindberg, Jouni Erkkilä, Vesa-Matti Paananen, Jussi Rossi ja Riku Martikainen

Nopeat hyödyt uusista Dynamics 365 toiminnallisuuksista

Lounaan jälkeen jakauduttiin kolmeen rinnakkaistilaisuuteen. Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement -rinnakkaistilaisuus alkoi monen osallistujan mielestä päivän odotetuimmalla osuudella, kun Accountor Enterprisen tuotepäällikkö Leo Merikallio ja Business Platform Lead Jani Rauhala demosivat Microsoft Dynamics 365:n uusista ominaisuuksista ja toiminnallisuuksista.

Seuraavaksi oli vuorossa kansainvälisten vieraiden puheenvuorot. ClickDimensionsin James Varn ja Kristie Michelle Franco kertoivat asiakaskokemuksen kehittämisestä ClickDimensions-markkinointiautomaatiolla, joka on täysin integroitu Microsoft Dynamics 365:n kanssa.

Michael Dohr mscrm-addons.com:ilta kertoi mahdollisuuksista lisätä tuottavuutta Dynamics 365:lla. Heidän portfolioon kuuluvat mm. Telephoneintegration, jonka avulla yhdistetään puhelujärjestelmä Dynamics 365:n kanssa. AttachmentExtractor mahdollistaa tiedostojen siirron suoraan Dynamicsista SharePointiin.

Vasemmalta: Jani Rauhala ja Leo Merikallio
Kristie Michelle Franco
Michael Dohr

ACDC:n Give It up alkoi soimaan ja lavalle asteli IFK:n myyntijohtaja Markus Lindström ja laitahyökkääjä Joonas Rask #88. Accountor Enterprisen myynti- ja markkinointijohtaja Jari Pakarinen kyseli tehokaksikolta mm. miten Microsoft Dynamics 365 on tehostanut heidän toimintaansa. IFK:n esimerkki osoittaa sen, miten monenlaiseen toimintaan ja alaan Dynamics 365 soveltuu hyödynnettäväksi. ”IFK:lla lähdettiin keskittymään vahvasti asiakaskokemukseen ja sen kehittämiseen”, kuvaili Markus Lindström.

Vasemmalta: Markus Lindström, Joonas Rask ja Jari Pakarinen

Microsoft Dynamics 365 operatiivisessa liiketoiminnassa

Accountor Enterprisen Head of Business Development Ilari Pänkäläinen kävi läpi Microsoft Dynamics 365 -järjestelmän hyötyjä, toiminnallisuuksia ja käyttötapoja Finance and Operations -rinnakkaistilaisuudessa. Demot käyttökokemuksesta, työtiloista ja mobiilikäytöstä herättivät aktiivista keskustelua ja erinomaisia kysymyksiä.

Janne Laurila valaisi, miten Dynamics 365 -ratkaisua voidaan täydentää Microsoft Power BI -analytiikalla ja kertoi esimerkkejä Power BI -projekteista. Hän korosti raportoinnin ja analysoinnin helppoutta, kun järjestelmät toimivat kokonaisuutena.

Leo Merikallio ja Jani Rauhala nousivat lavalle myös tässä rinnakkaistilaisuudessa ja demosivat Microsoft Dynamics 365:n uusia hyötyjä operatiivisen liiketoiminnan näkökulmasta.

Ilari Pänkäläinen

NetSuite – Ready, Set, Grow

NetSuite -rinnakkaistilaisuudessa David Turner kertoi NetSuiten vuoden 2018 uusien ominaisuuksien road mapista.

Accountor Enterprisen Sakari Mäkinen ohjasi manufacturing workshoppia, jonka tarkoituksena oli keksiä uusia businessmalleja tuotannolliselle yritykselle, joka hyödyntää alustan ominaisuuksia. Ryhmissä nähtiin lennokkaita idoita tulevaisuuden bisnesmallien toteutuksiin, ja ratkottiinpa yhdessä ryhmässä jopa NetSuitesta kiinnostuneen yrityksen konkreettisia haasteita NetSuite-alustan avulla.

NetSuite-konsultti Aki Koivisto piti tulevaisuutta syleilevän puheen, jossa sivuttiin myös Elon Muskin SpaceX-yrityksen Falconin ensilentoa taivaalle. Tulevaisuus tulee olemaan mielenkiintoinen, kun kaikki kertyvä data saadaan hyödynnettyä ja jalostettua yritysten tarpeisiin parantamaan palvelumalleja sekä tukemaan uusia liikeideoita.

David Turner
Sakari Mäkinen
Aki Koivisto

Tuottavuus nousee vain paremmilla työkaluilla

Päivä päätettiin nauramalla ja pohtimalla luovuutta ja innovaatioita. Anssi Tuulenmäki herätteli yleisöä toteamalla: ”Kyky unelmoida on kilpailuetu!”. Pohjimmiltaan kaikki työ on luovaa, kun sitä yritetään tosissaan parantaa. Tuulenmäki haastoi yleisöä muuttamaan ensin oman arjen rutiineita, jotta isompien asioiden muuttaminen olisi mahdollista. Listaamalla työssä useimmiten tapahtuvia asioita ja muuttamalla yhtä niistä viikossa – saadaan aikaan konkreettisia tuloksia.

Päivän teemaan sopi hyvin Tuulenmäen pohdinta: ”Tuottavuus nousee vain paremmilla työkaluilla, ja koskaan aiemmin ei ole ollut näin paljon uusia työkaluja ja teknologioita tulossa.”

Anssi Tuulenmäki

 

Lämmin kiitos kaikille Experience Day -asiakastapahtumaamme osallistuneille!

 

Lue lisää tekoäly-osuudesta.

Lue lisää paneelikeskustelusta ja Microsoftin sekä NetSuiten edustajien haastattelusta.

 

Palaa päivän tunnelmiin videon välityksellä:

Video: Katarina Klinge

Facebooktwitterlinkedin

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan mahdollisimman pian. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

Accountor Enterprise Solutions Oy käsittelee henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti ja voi olla yhteydessä sinuun esimerkiksi sähköpostitse ja/tai puhelimitse. Tutustu tietosuojaselosteeseen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.