Mikä tekee IT-toimittajasta laadukkaan?

IT-hankintaan liittyvässä kumppanivalinnassa toimittajan ammattitaito on yksi keskeinen valintakriteeri ja huolenaihe.

Miten voit olla varma osaamisesta ja välttää ammattitaidottomasta kumppanista aiheutuvat kalliit virheet?

Referenssit, yritys- ja henkilötason sertifikaatit sekä vaikkapa projektissa hyödynnettävään teknologiaan liittyvät tunnustukset auttavat usein erottamaan jyvät akanoista.

Edes huippuosaaminen ei korvaa prosesseja

Toimittajan laadussa ei ole kuitenkaan kyse vain toteuttavan tiimin ja yksilöiden ammattitaidosta, vaan myös mm. tehokkaista ja skaalautuvista menetelmistä.

Me saimme hiljattain päämieheltämme Microsoftilta sanallista tunnustusta ansiokkaista menetelmistämme.

Osallistuimme kehittäjille tarkoitettuun koulutustilaisuuteen, jossa oli kouluttamassa Microsoftin Premier-insinööri Andres Alvarez Skinner.

Nämä Premier-insinöörit näkevät työnsä puolesta jatkuvasti eri partnereiden kehittämiä ratkaisuja ja arvioivat niiden laatua. Kyseisessä roolissa toimiva siis ymmärtää syvällisesti, miten partnerit ympäri maailmaa toimivat ja millaisia ratkaisuja nämä Microsoftin teknologian ympärille kehittävät.

Olemme rakentaneet maailmanluokan kehityskirjasto- ja DevOps-ratkaisun Dynamics 365 for Customer Engagement -alustan JavaScript-kehitykseen. Kun esittelimme ratkaisuamme kyseiselle Premier-insinöörille, hän sanoi JavaScript-kehityskirjastomme nostavan meidät parhaimpien joukkoon, ellei suoraan parhaaksi hänen näkemäkseen.

Kun vielä esittelimme web-resurssien, eli Customer Engagement -tuotteen kehityksessä käytettävien tiedostojen julkaisuprosessiamme, hän totesi ratkaisumme olevan suorastaan hämmästyttävän hyvä. Hän ei omien sanojensa mukaan ollut nähnyt aiemmin mitään, mikä olisi edes lähellä yhtä pitkälle automatisoitua kuin meidän ratkaisumme.

Andres Alvarez Skinner intoutui kehumaan myös Linkedinissä. Alkuperäinen päivitys: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6316355152848785408

Miksi tällä on merkitystä?

Meille kehittäjille tämä kehu oli tietenkin mannaa ja kertoo, että teemme asioita oikein. Mutta mitä merkitystä tällaisilla skaalautuvilla ratkaisuilla ja automatisoinnilla on kehitystyön kannalta? Ja miten hyöty konkretisoituu asiakkaillemme?

Monistettavilla, testatuilla ja toimiviksi todetuilla valmisratkaisuilla saadaan

  • vähennettyä inhimillisen virheen mahdollisuutta
  • pienennettyä kehitystyöhön kuluvaa aikaa
  • suunnattua kehittävän tiimin resursseja sinne, missä todella tarvitaan kustomointia ja ihmisen panosta.

Kyky rakentaa ja hyödyntää tällaisia monistettavia ratkaisuita laajasti ei synny tyhjästä. Se vaatii kokemusta, kirkasta näkemystä ja lukemattomia toistoja.

Se erottaa parhaat hyvistä.

 

EU:n laatiman tietosuoja-asetuksen (GDPR) siirtymäaika päättyy 25.5.2018. Tule mukaan webinaariin ottamaan selvää vastaako nykyinen CRM- ja ERP-järjestelmänne GDPR:n vaatimuksiin. Ilmoittaudu 2.11. pidettävään GDPR-webinaariin:

Facebooktwitterlinkedin

Teppo Lainio

Teppo toimii Tech Leadina ohjaamassa Accountor Enterprisen
Dynamics 365 -liiketoiminnan kehityskäytäntöjä ja käytettäviä tekniikoita. Teppo on usein mukana ideoimassa asiakkaiden tarpeisiin vastaavia ratkaisuja sekä ohjaamassa niiden teknistä toteutusta. Tärkeä osa työtä on toimia teknisenä selkänojana tiimille auttaen hankalien asioiden ympäri koodaamisesta uusien kehittäjien perehdyttämiseen.

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Tilaan uutiskirjeen aiheesta