Digital Business goes NBF tarjosi tulevaisuuden visioita ja eväitä liiketoimintaan

Julkaistu 6.10.2017 - 9:02

 

Accountorin konserniyritysten kanssa yhdessä toteutettu asiakastapahtuma Digital Business goes NBF herätteli yritysjohtoa digitaalisuuteen ja tarjoili Nordic Business Forumin parhaita paloja

Messukeskuksen Kokoustamo-tilan aulassa oli tungosta kahdeksan jälkeen aamulla, kun sadat ihmiset etsivät pöydiltä nimitarrojaan ja jonottivat tapahtumapasseja Haaga-Helian myynnin ja markkinoinnin opiskelijoilta, jotka toivottivat asiakkaita hymysuin tervetulleiksi.

Digital Business goes NBF oli Accountorin konserniyhtiöiden ensimmäinen iso, yhteinen tapahtuma, jonka tarkoituksena oli koota yhden katon alle asiakkaita kaikista yrityksistä sekä tarjota heille hyödyllistä ja mielenkiintoista ohjelmaa. Lisäksi Accountor halusi saattaa asiakkaiden tietoon konsernin laajan tarjonnan.

Aamukahvia ja digitalisaatiota

Digital Business goes NBF -päivä starttasi aamukahvilla ja karismaattisen Baba Lybeckin juontamana. Accountorin Asko Schreyn toivotettua kaikki tervetulleiksi astui lavalle keynote-puhuja, digitalisti Ville Tolvanen. Tolvanen herätteli yritysjohtoa ulos poteroista ja totesi, että suomalaiset ovat digitaalinen kansa, jolla on analoginen yrityskulttuuri. Tällä hän viittasi siihen, että todellinen digitalisaatio tapahtuu vasta, kun digitaalisuus integroituu osaksi arkea ja käyttäytymistä eikä leiju irrallaan muusta elämästä.

Tolvanen listasi tämän päivän menestysresepteiksi oikean, reaaliaikaisen ja ennakoivan tiedon, oppimisen, uusiutumisen ja kehittymisen tiedon avulla. Tolvanen korosti, ettei tiedolla tee mitään, ellei sitä käytä järkevästi.

Teknologian ja digitaalisuuden juurruttaminen vaatii vahvaa muutosjohtamista

Lounaan jälkeen oli vuorossa rinnakkaispuheenvuorot mielenkiintoisista aiheista. Liiketoimintaratkaisujen rinnakkaispuheenvuoron aiheena oli Tulevaisuuden liiketoiminta. Paneelin avasi Accountorin VP Petri Böhm, sitä johti Accountor HR:n teknologiajohtaja Heikki Tukiainen ja panelisteina edustivat Accountorin COO Niklas Sonkin, toimitusjohtajat Mikko Eerola HP:lta, Pekka Horo Microsoftilta ja Eero Noroviita Accountor Enterpriselta.

Paneelin keskeisenä antina oli panelistien yhteinen näkemys siitä, että Suomessa on vahva teknologiaosaaminen ja nuoremman polven halu yrittää ja menestyä.

”Meillä on asiantuntemusta, mutta tarvitsemme myös runsaasti kokeilunhalua, rohkeutta ja start-up-henkeä”, HP:n Mikko Eerola sanoi.

Accountorin Niklas Sonkin kuitenkin korosti, että hankkeet eivät saa olla liian teknologiavetoisia, koska silloin asiakaskokemus jää liian vähälle huomiolle. ”Yritysten tulisi lähteä siitä, mitä asiakkaat haluavat. Emme voi tyrkyttää sähköisiä ratkaisuja firmalle, joka ei niitä halua”, Sonkin totesi.

Myös Microsoftin Pekka Horo oli samoilla linjoilla ja toi esille, että ennen kuin mennään edes asiakkaisiin, teknologia tulee ensin juurruttaa omaan organisaatioon. ”Jos emme kunnioita oman yrityksen arvoja ja viesti meneillään olevasta muutoksesta henkilöstölle tarpeeksi hyvin, olemme hankaluuksissa. Kaikki tämä vaatii vahvaa muutosjohtamista.”

NBF:n valitut palat

Paneelikeskusteluiden lisäksi päivän ohjelmassa oli myös Nordic Business Forumin parhaita paloja streamattuna. Valkokankaalle pääsivät Virgin -levy-yhtiön perustaja ja multimediamoguli sir Richard Branson ja tapahtuman jenkkistara, näyttelijä-muusikko ja tuottaja Will Smith, joka päätti asiakaspäivämme viihdyttävään puheenvuoroon.

Päivä päättyi cocktail-tilaisuuteen, jossa tunnelmaa oli luomassa akustinen kitara-viulu-duo. Asiakkaat antoivat Digital Business goes NBF -tapahtumasta positiivista palautetta.

 

Facebooktwitterlinkedin

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Tilaan uutiskirjeen aiheesta