automaatio-CRM

CRM ja markkinoinnin automaatio samassa järjestelmässä – unohda integraatiosotku

Myynnillä ja markkinoinnilla on tähän asti ollut omat työkalunsa. CRM-järjestelmä auttaa myyntitiimiä pelaamaan paremmin yhteen ja helpottaa myynnin johtamista. Markkinoinnin elintärkeä työkalu taas on markkinoinnin automaatiojärjestelmä.

Yleensä markkinoinnin automaation ominaisuudet ovat puuttuneet useimmista CRM-järjestelmistä.

Perinteinen ratkaisu toimintojen yhdistämiseen on ollut integraatio CRM-järjestelmän ja markkinoinnin automaatiojärjestelmän välille. Integraatioiden rajoitukset ja rikkoutumiset ovat aiheuttaneet harmaita hiuksia myös allekirjoittaneelle.

Uusi ja parempi tapa on sulauttaa CRM ja markkinoinnin automaatio yhteen järjestelmään (100 % integraatio). Tämä tuo merkittäviä etuja sekä myynnille että markkinoinnille. Listaan seuraavaksi tärkeimmät hyödyt.

Liidien hoitaminen yhteistyössä

Kun markkinointi ja myynti käyttävät samaa järjestelmää, on markkinoinnin helppo siirtää myyntivalmiit liidit myynnille. Riittää, kun liidin omistajuus vaihdetaan järjestelmässä markkinoinnilta myynnille.

Liidin mukana myynnille siirtyy kaikki tarvittava tieto liidin taustasta, kuten esimerkiksi lähdekampanja, oppaiden lataukset, tapahtumaosallistumiset ja sähköpostikampanjoiden tulokset.

Myynti voi aloittaa uuden liidin hoitamisen heti, ilman viivytyksiä tai kyselyitä. Jos kaupankäynti liidin kanssa ei ota edetäkseen ja myynti joutuu merkitsemään sen kylmäksi, markkinointi voi ottaa liidin takaisin ja hoivata sen lämpimäksi erilaisilla kampanjoilla. Tehokasta myynnin ja markkinoinnin yhteispeliä liideistä diileiksi.

Raportointi ja myyntiputken läpinäkyvyys

Tuottaako markkinointi tarpeeksi liidejä myynnille? Jättääkö myynti markkinoinnin tuottamat liidit hoitamatta? Tällainen kinastelu jää pois yhteisen järjestelmän ja yhteisen raportoinnin myötä.

Yhteisen raportoinnin ansiosta myynti näkee jatkuvasti markkinoinnin tuottamien liidien määrän ja markkinointi voi seurata myynnille siirrettyjen liidien hoitamista.

Markkinointi voi arvioida ja kehittää omaa toimintaansa, kun sillä on käytössä myyntiputken loppuun asti johtavaa tietoa liideistä.

Suurempi hyöty CRM-investoinnista

Mitä laajemmassa käytössä CRM-järjestelmä on organisaation eri yksiköissä, sitä enemmän siihen käytetyistä euroista saadaan hyötyä. Miksi räätälöidä myynnille ja markkinoinnille liidejä varten omat järjestelmät ja rakentaa integraatio, jos molemmat voivat käyttää samaa ratkaisua?

Asiaa voi pohtia myös GDPR:n näkökulmasta. Montako henkilötietoja sisältävää järjestelmää halutaan ottaa käyttöön tai mukauttaa vastaamaan GDPR:n vaatimuksia?

Yksi tavoite, yksi järjestelmä

Myynnin ja markkinoinnin järjestelmien sulauttaminen yhteen tekee monesta asiasta yksinkertaisempaa ja tehokkaampaa. Miksi olla käyttämättä yhteistä järjestelmää, kun kerran tavoitekin on yhteinen?

Haluatko nähdä tositoimissa markkinoinnin automaatiojärjestelmän, joka integroituu täysin CRM-järjestelmän kanssa? Ilmoittaudu maksuttomaan webinaariimme ”Lisää liidejä markkinointiautomaatiolla

Facebooktwitterlinkedin

Mikko Berg

Mikko toimii markkinointiin erikoistuneena sovelluskonsulttina Accountor Enterprisen Dynamics 365 -tiimissä. Vapaa-aika kuluu perheen kanssa puuhaillen sekä kalastus- ja liikuntaharrastusten parissa.

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Tilaan uutiskirjeen aiheesta