Parempaa asiakaskokemusta ja ajantasaista palkanmaksua VMP Varamiespalvelussa

VMP Group -konserniin kuuluva VMP Varamiespalvelu -ketju on yksi Suomen tunnetuimmista henkilöstövuokraukseen ja rekrytointiin erikoistuneista yrityksistä. Asiakkaina yrityksellä on sekä yksityishenkilöitä työntekijöinä että yrityksiä työpaikkojen tarjoajina.

VMP:llä asiakaskokemusta ja palvelun laatua on kehitetty entistä jouhevammaksi ja helpommaksi. Asiakkaiden asiointia sähköisissä palveluissa on rakennettu ja kehitetty usean eri ohjelmiston ja toimittajan kanssa yhteistyössä. Jatkuvaa kehitystä palveluiden parantamiseksi tehdään koko ajan asiakkaat edellä. Esimerkiksi yritysasiakkaiden laskutuksen oletetaan toimivan sujuvasti.

”Tärkeintä on, että jokainen työntekijä saa palkkansa ajallaan ja, että työtä olisi mahdollisimman helppo hakea vmp.fi -verkkopalvelumme kautta”, Johannes Setänen, VMP:n Head of Customer Experience, kertoo.

Tähän tilanteeseen on päästy, kun ohjelmistot ja IT-infra pyörivät tehokkaasti ja niitä kehitetään IT-kumppaneiden kanssa jatkuvasti.

Nykyaikainen rekrytoinnin kokonaisratkaisu koostuu useasta yhteensopivasta ohjelmistosta

Accountor Enterprise Solutionsin kautta VMP:llä on käytössään Microsoft Dynamics AX- ja CRM-järjestelmät, jotka ovat yhtenä suurena taustamoottorina rekrytoinnin kokonaisratkaisussa. Järjestelmät mahdollistavat muun muassa työntekijöiden sekä yritysasiakkaiden tietojen kokonaisvaltaisen hallinnan sekä osuvan laskutuksen.

Dynamics CRM-järjestelmässä yhdistetään yritysasiakas ja sille soveltuva vuokratyöntekijä

”Hakemukset tulevat CRM Dynamicsiin, eli XRM:ään. Kutsumme sitä XRM:ksi, koska sieltä löytyvät niin yritys- kuin työntekijä- ja hakija-asiakkaidemme tiedot. Web-palvelustamme tulevat hakemukset sinne. Sieltä HR-henkilöstömme käyvät hakemukset läpi ja kutsuvat hakijoita haastatteluun. Kun henkilö on kirjattu työntekijäksi, järjestelmässä yhdistetään tekijä yritysasiakkaan tilaukseen. Työntekijä kirjaa työvuorossa tekemänsä tunnit webin kautta. ”, Setänen kuvaa lyhyesti henkilöstövuokrauksen logiikkaa.

Lisäksi VMP:llä on käytössään samaan konserniin kuuluvan Accountor HR Solutionsin henkilöstö- ja palkkahallinnon järjestelmä Mepco HRM sekä palvelimet PCP Partnerilta.

”Tekijälle maksamme palkat oikean suuruisina, oikeaan aikaan ja oikealle henkilölle Mepco HRM-kautta. Microsoft AX:sta lähtee laskut yritysasiakkaille ja se on samalla myös kirjanpidon ja taloushallinnon työväline. Kaiken tämän vielä nivoo yhteen Microsoft Biztalk-integraatioalusta.”

Koska sekä IT-infra että ohjelmistot tulevat yhden luukun periaatteella, pystytään palvelutasopalavereissa käsittelemään kokonaisuutta paremmin.

Asiakaslähtöinen jatkuva kehitys on VMP:n asiakaskokemuksen parantamisen sydän

Asiakaskokemuksen ja järjestelmien kehitystä tehdään koko ajan, ja asiakkaiden mielipiteitä sekä toiveita kuunnellaan.

”Tarkoituksenamme on kehittää asiakaskokemustamme koko ajan paremmaksi. Kehityskohteet eivät perustu pelkästään meidän omiin näkemyksiimme, vaan keräämme jatkuvasti palautetta asiakkailtamme siitä, missä heidän mielestään meillä on kehitettävää. Kehitysehdotukset priorisoidaan kehitysputkessa ja toteutetaan mahdollisimman hyvin”, Setänen kommentoi.

Toimittajavalintaan vaikutti kokemus ja tunnettuus

Accountor Enterprise Solutions valittiin pari vuotta sitten kumppaniksi, koska VMP:llä luotettiin tunnettuun ja suureen Microsoft Dynamics -toimittajaan. Järjestelmäkokonaisuuden monimutkaisuuden vuoksi VMP:ssä haluttiin, että ratkaisun ydin eli Microsoft Dynamics-tuoteperhe tulee samalta toimittajalta. Näin saatiin myös vähennettyä järjestelmätoimittajien määrää.

”Emme halunneet lähteä rakentamaan näin monimutkaista kokonaisuutta aloittelevan ohjelmistotoimittajan kanssa. Valinta tuntui loogiselta myös sen vuoksi, että saamme yhdeltä luukulta useamman osa-alueen kuntoon. Tämä on myös yksi ja sama vahva peruste, miksi henkilöstöpalveluasiakkaamme valitsevat VMP Groupin kumppanikseen”, kertoo Setänen.

Lisätiedot:

Heikki Tukiainen, Accountor Enterprise Solutions, heikki.tukiainen(a)accountorenterprise.fi, puh. +358405615020

Johannes Setänen, VMP Varamiespalvelu, johannes.setanen(a)vmp.fi, puh. +358 40 307 5052

Facebooktwitterlinkedin
VMP Group -konsernin tunnetuin yritys on 1988 perustettu VMP Varamiespalvelu -ketju, joka on
erikoistunut henkilöstövuokraukseen ja rekrytointiin ja niihin liittyviin henkilöstöpalveluihin. Sen
lisäksi VMP Groupiin kuuluu Romana Management, joka on erikoistunut ylimmän johdon
rekrytointeihin & johtoryhmien kehittämiseen ja suuri valtakunnallinen soveltuvuusarvioiden osaaja
Personnell, Eezy-laskutuspalvelu sekä kotihoivapalveluita tarjoava Alina-hoivatiimi. Osana VMP:tä
toimii myös Sijaishaltija, joka on erikoistunut nuorten työllistämiseen.
Johannes Setänen on aloittanut VMP:llä 2010 markkinointisuunnittelijana ja edennyt
markkinointipäällikön tehtävistä nykyiseen positioonsa. Ajan myötä hän huomasi, että markkinointiin liittyy paljon
digitaalista kehittämistä kuten webbiä, CRM:ää ja erilaisia työkaluja. Hän oli vetämässä webin
osuutta ERP-uudistuksessa, jossa VMP:llä otettiin XRM, AX ja HRM käyttöön. Kun projekti saatiin
maaliin, hän siirtyi vastaamaan koko jatkokehityksen vetämisestä. Nykyään Setäsen vastuualueelle
kuuluu asiakaslähtöinen järjestelmien jatkokehitys ja asiakaskokemuksen kehittäminen.

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Tilaan uutiskirjeen aiheesta