Liittoratkaisu tuo jäsenet keskiöön

Tehokas jäsenten palveleminen ei ole helppoa

Työntekijäliittojen tilanne ei poikkea monen yrityksen tilanteesta. Usein käytettävät työkalut ovat hajanaisia – jokaiselle tehtävälle on valittu ratkaisu ja lopulta on ajauduttu tilkkutäkkimäiseen tilanteeseen. Valitut tehtävät pystytään suorittamaan, mutta tehokkuus ei ole paras mahdollinen ja lisäksi tieto jäsenistön tilanteesta hajautuu useaan järjestelmään.

Työntekijäliitot ovat kovassa kilpailutilanteessa jäsenistön lompakolla. Joka vuosi jäsenet punnitsevat ja päättävät, onko jäsenyyden maksaminen sen arvoista. Jäsenten tarpeet muuttuvat digitalisoituvassa maailmassa. Kokonaisvaltainen ymmärrys jäsenistön tarpeesta ja aktiivisuudesta on nykyisin usein hajanainen ja tekee tietoperustaisten päätösten tekemisen palveluiden kehittämiseen vaikeaksi.

Liittoratkaisu tuo jäsenet keskiöön

Liittoratkaisun ydin on kerätä kaikki tieto asiakkaasta yhteen paikkaan. Tapahtumiin osallistuminen, verkkosivuvierailut, tehdyt kysymykset tai puhelinsoitot ovat tarkasteltavissa samasta näkymästä jäsenittäin. Tehokkailla raportointityökaluilla tätä tietoa voidaan jalostaa edelleen ja tehdä toimenpiteitä tietyt kriteerit täyttävälle joukolle. Kun toimiva ratkaisu löydetään, se voidaan lopulta jopa automatisoida. Esimerkkinä mahdollisesta tapahtumakulusta on seuraava: viimeisen kahden vuoden aikana passiivisina olleet uudet jäsenet ovat varmasti yliedustettuna eroavissa jäsenissä. Miten juuri tätä asiakasjoukkoa voisi palvella paremmin?  Liittoratkaisu tarjoaa tiedon ja työkalut tämän toteuttamiseen.

Jäsenet päättävät itse, milloin he haluavat palveluita ja haluavatko erityisesti digitaalisia palveluita.  Puhelinpalvelu ja verkkosivu eivät riitä, vaan halutaan interaktiivisia ja nopeita palveluita. Myös kyky ja halu hakea itse ratkaisu tietopankista on lisääntynyt. Liittoratkaisu tarjoaa työkalut nyt ja tulevaisuudessa toteuttaa myös itsepalvelua.

Tehokkaat työkalut ja prosessit jäsenten palvelemiseen

Liittoratkaisu on rakennettu Dynamics 365 -liiketoiminta-alustalle. Liiketoiminta-alusta tuo maailmantason työkalut esimerkiksi työpyyntöjen käsittelyyn. Kaikki osastot työskentelevät saman ratkaisun ääressä ja näin koko liiton laajuinen tehokkuus ja laatumittaus on mahdollista. Tämä tuo uuden tason toiminnan johtamiseen. Laskutusmoottorin, joka tuottaa tehokkaasti liiton laskutusmateriaalit. Jäsenlaskutuksen päiväkohtainen tilanne on saatavilla jatkuvasti. Tämä mahdollistaa esim. jäsenten kontaktoinnin riittävän nopeasti ja siten korjaavien toimenpiteiden tekemisen.  Kokemuksiemme mukaan tekemämme laskutusmoottori ratkaisee useiden liittojen jäsenlaskutuksen ongelmat.

Tulevaisuus on turvattu – ei enää järjestelmävaihtoja

Jäsenistön tarpeet muuttuvat. Uusia laitteita ja palvelutapoja ilmestyy jatkuvasti. Tästä huolimatta uskallamme luvata, että siirtyminen Dynamics 365 -pohjaiseen liittoratkaisuun on liittosi viimeinen suuri päivitys. Liiketoiminta-alusta kehittyy jatkuvasti ja tarjoaa tuen uusimmille teknologioille. Myös uudet palvelutavat mahdollistetaan maailmanlaajuisen kehityksen kautta.  Jäsenistä saatava tieto tarjoaa mahdollisuuden ymmärtää jäsenistön tarpeet. Teknologia tarjoaa mahdollisuuden joustavasti ja ketterästi rakentaa ratkaisut tämän tarpeen toteuttamiseen. Olemme jatkuvasti yhteydessä Liittoratkaisun käyttäjiin ja päätämme yhdessä Liittoratkaisun seuraavat kehitysaskeleet.

Kuulostiko lupaavalta? Keskustellaan lisää ja pohditaan yhdessä, miten voimme palvella liittosi jäseniä entistä tehokkaammin Liittoratkaisulla.

Ota yhteyttä

Accountor Enterprise Solutions: Riku Martikainen, tiimipäällikkö, riku.martikainen(a)accountorenterprise.fi, +358 40 735 3068
Accountor Enterprise Solutions: Juha Järvinen, myyntipäällikkö, juha.jarvinen(a)accountorenterprise.fi, +358 45 111 5015

Keskustelemme mielellämme liittosi tarpeista!

Facebooktwitterlinkedin

Riku Martikainen

Riku on Accountor Enterprisen Helsingin ja Turun konsulttitiimin vetäjä ja vastaa projektinhallintamenetelmien kehittämisestä. Riku on ollut aiemmin mukana projektin vetovastuussa noin 30:ssä eri kokoisessa asiakkuudenhallintaprojektissa, joissa on toteutettu järjestelmiä myynninohjauksesta aina koko organisaation ohjaamiseen asti. Koulutukseltaan Riku on Tietojohtamisen DI.

Vapaa-aikansa Riku viettää crossfit-harjoittelun ja mökin ehostuksen parissa.

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Tilaan uutiskirjeen aiheesta