Dynamics 365 -käyttäjäpäivä keräsi tuvan täyteen

Julkaistu 16.2.2017 - 10:09
d365-käyttäjäpäivä

 

Accountor Enterprise Solutionsin ensimmäinen Dynamics 365 -käyttäjäpäivä keräsi Scandic Park Helsinkiin yli 100 asiakastamme tai muuten Microsoftin pilvipalveluiden ja modernien liiketoiminta-alustojen potentiaalista kiinnostunutta.

Ohjelman avasi Accountor Enterprisen palvelujohtaja Jenni Mickos, joka toivotti kaikki tervetulleeksi ja muistutti Twitterin käytöstä hashtagilla #Dynamics365Day. Ennen päivän pihviin siirtymistä Accountor Enterprisen  toimitusjohtaja Eero Noroviita kertasi kuulijoille tärkeimmät seikat yrityksen nimen muutoksesta ja Mepcon jakautumisesta.

”Kaikki lähtee siitä, että pystymme tarjoamaan kattavammat ja paremmat palvelut asiakkaillemme”, Noroviita summasi.

Esko Valtaoja – Aineettoman hyvinvoinnin maailma

Esko-valtaoja

Päivän varmasti odotetuin vieraspuhuja Esko Valtaoja ilahdutti todella mielenkiintoisella ja silmiä avaavalla esityksellään. Hän muistutti, että kaiken negatiivisuuden ja pessimismin keskellä maailmalla menee isossa kuvassa paremmin kuin koskaan aikaisemmin.

Valtaoja esitteli tilastoja, jotka osoittavat mm. sen, miten maailman väkiluku on kasvanut 15 %, BKT 150 % ja hiilijalanjälki per henkilö vain 6 % samassa ajassa. Absoluuttisessa köyhyydessä elävien osuus on pienentynyt ja taloudellinen hyvinvointi kasvanut räjähdysmäisesti.

Hän myös muistutti, että pitäisi laajentaa näköpiiriä tästä hetkestä pidemmälle tulevaisuuteen sekä historiaan, jotta voi tietää, missä oikeasti on. Trump, Syyrian sota ja vallitseva taloustilanne ovat vain pieni osa sitä, missä maailma oikeasti menee. Jos tarkastellaan historiaa, sieltä löytyy i julmia terroritekoja  ja hirmuhallitsijoita sekä pahempaa taloudellista ahdinkoa. Emme vain muista niitä enää.

Vuoden 2017 tärkeimmät teknologiatrendit ja niiden vaikutukset

Accountor Enterprisen Business Platform Lead, Dynamics 365 Jani Rauhala katsoi esityksessään teknologia- ja bisnestrendien kristallipalloon. Mitä näkemyksiä usvan seasta sitten pilkotti?

Yksi Rauhalan teeseistä liittyi tekoälyyn ja koneoppimiseen. Tämä ei ole varsinaisesti enää uutta teknologiaa. Nyt tarjolla on kuitenkin entistä enemmän valmiiksi tuotteistettuja, helposti hyödynnettäviä ja nopeasti käyttöönotettavia sovelluksia, jotka hyödyntävät näitä teknologisia mahdollisuuksia arkeamme helpottaen.

Yhtenä esimerkkinä Rauhala mainitsi CRM-järjestelmän kiinnittyvät valmiit tekoälyä hyödyntävät ominaisuudet, kuten Dynamics 365 -ympäristöön saatava Relationship insights. Se auttaa ymmärtämään, miten asiakassuhde voi. Näkemysten pohjaksi koneoppiminen ja tekoäly louhivat tietoa eri lähteistä, kuten asiakkaan kanssa käydyistä sähköpostikeskusteluista tai myyntidatasta. Tekoäly voi siis tunnistaa asiakassuhteen tilan ja vaikkapa muistuttaa ottamaan asiakkaaseen yhteyttä, jos asiakassuhde on menossa analyysin perusteella alamäkeen.

Tekoälyn tukemista sovelluksista on muodostumassa meille jokaiselle eräänlainen henkilökohtainen digitaalinen assistentti, joka tekee elämästä ja työnteosta huomattavasti helpompaa.

Dynamics 365 -alustan uudet ominaisuudet ja käytännön esimerkit

Accountor Enterprisen Leo Merikallio kävi esityksessään läpi koko Dynamics 365 -kokonaisuuden eri osioineen ja mielenkiintoisine uutuuksineen.

Merikallio hehkutti erityisesti Social Engagementin sosiaalisen kuuntelun työkaluun juuri tulossa olevaa päivitystä. Se tuo asteittain Microsoftin viime vuonna ostaman Linkedinin osaksi kokonaisuutta. Tämä nostaa Social Engagementin askeleen kilpailijoidensa edelle.

Toinen mielenkiintoinen uudistus liittyy Cortana intelligence -koneälyyn ja siihen, miten se on  tuotu suoraan CRM:ään: järjestelmä osaa tekoälyn voimalla nyt poimia ja tulkita tärkeitä asioita suoraan CRM-datasta ja ehdottaa sen perusteella käyttäjälle, mitä kontakteille pitäisi tehdä ja milloin.

Merikallio demosi esityksessään Dynamics 365:n ominaisuuksia jakamalla kännykkänsä näytön screenille. Erinomaisesti toimiva puheentunnistus herätti katsojissa ihastusta.

Silmät ummessa vai kyberturva hallussa?

Kyberturvallisuus ei ole ihan helppo juttu. Monissa yrityksissä asiat ovat retuperällä, ja vastuuta siitä pallotellaan henkilöltä toiselle.

CGI:n kyberturvallisuuskonsultointiyksikön johtaja Jens Säynäjärvi muistutti esityksessään, että mikä tahansa tieto on varastettavissa.

Vain kolmasosalla organisaatioista on nimetty henkilö tai yksikkö, joka vastaa kyberturvallisuudesta. Alle kolmanneksella on kyberturvallisuusstrategia. Kuitenkin 50 % aikoo tehdä asiaan liittyviä investointeja. Säynäjärvi pohtikin, mihin noin 20 % aikoo investoida, jos vain noin 30 %:lla on toimintaa ja valintoja ohjaava strategia?

Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan 77 % yritysten johdosta uskoo organisaationsa havaitsevan kyberhyökkäykset itse. Kuitenkin 94 % organisaatioista kuulee yritykseensä kohdistuneesta kyberhyökkäyksestä joltain ulkopuoliselta taholta. Kääntäen se tarkoittaa sitä, että oikeasti vain 6 prosentilla on kyvykkyys havaita näitä hyökkäyksiä itse. Saman tutkimuksen mukaan yksi hyökkäys kesti 416 päivää ennen kuin se lopulta havaittiin.

Säynäjärvi muistutti ensi vuonna voimaan astuvasta EU:n tietosuoja-asetuksesta: jatkossa kuka tahansa voi tulla kysymään yritykseltä, mitä kaikkea yritys hänestä tietää. Henkilö voi myös vaatia kaiken sen tiedon hävittämistä. Miten organisaatiot ovat tähän varautuneet?

Ratkaisukehittämisen kiemurat asiakkaan silmin

VMP Varamiespalveluiden markkinointipäällikkö Johannes Setänen kertoi organisaationsa ERP-hankkeesta.

Suuret järjestelmähankkeet, kuten ERP-projektit, saavat aikaan hammasten kiristelyä organisaatiossa. Liian usein sisäinen hanke heijastuu myös asiakkaille erilaisina haasteina.

Setänen halusi avata kuulijoille astetta valoisampia kokemuksia. VMP varamiespalvelut toteutti vuonna 2015 suuren ERP-uudistuksen, ja viime syksynä uuden toiminnanohjausjärjestelmän kanssa oli eletty ensimmäinen kokonainen vuosi.

Hankkeessa oli ulkoinen projektipäällikkö mukana, ja Setänen suosittelikin tätä toimintamallia lämpimästi kaikille ERP-uudistusta suunnitteleville.

VMP Varamiespalvelu löysi oman projektinsa aikana viisi keskeistä asiaa, jotka olisi pitänyt tehdä paremmin, jotta projekti olisi onnistunut vielä paremmin.  

  • Face to face -palaverikäytäntö
  • Toteuttajat mukana palavereissa
  • Itsestäänselvyyksiä ei ole
  • Kokonaisuuksien protoilu kehitysvaiheen aikana
  • Testaus

Suomen Asiakastieto Oyj on Suomen Paras Myyntiorganisaatio 2016

suomen-paras-myyntiorganisaatio-2016

Tilaisuudessa julkistettiin myös vuoden paras myyntiorganisaatio 2016. Suomen Paras Myyntiorganisaatio Oy:n toimitusjohtaja Tarmo Kekki julisti voittajaksi Suomen Asiakastieto Oyj:n. Voit lukea lisää kilpailusta ja voittajasta täällä.

Huominen on hyvä, tulevaisuus valoisa

Valtaoja katsoi puheenvuorossaan maailmaa positiivisten lasien läpi, ja samoin teki Accountor Enterprisen liiketoiminta-alustoista vastaava johtaja Heikki Tukiainen. Hän piti lopuksi motivaatiopuheen, jossa nosti viisi teesiä huomisen menestyjille:

  • Yrittäkää – rikkauksia tehdään nyt
  • Ideoikaa – me teemme muutoksen
  • Kouluttautukaa – suojaa ja joustavuutta
  • Vihatkaa rutiineja – rutiinit ovat koneiden hommaa
  • Kansainvälisyys – maailma pienenee koko ajan.

 

Lämmin kiitos kaikille Dynamics 365 -käyttäjäpäiväämme osallistuneille!

 

Katso koostevideolta parhaat palat:

Facebooktwitterlinkedin

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Tilaan uutiskirjeen aiheesta