dynamics-portals

Avaa yrityksesi asiakkaillesi ja työntekijöille – Dynamics Portals nykyaikastaa prosessejasi

Yrityksesi pitää olla verkossa, avoimena ja saatavilla asiakkaillenne 24/7.

Asiakkaat olettavat, että he pystyvät toteuttamaan ajatuksiaan – eli ostamaan palveluita – haluamallaan hetkellä. Mahdollisuus itsepalveluun on yhä kiinteämpi osa jokaista yritystä ja teollisuutta.

Toisaalta nykyaikaiset yritykset elävät tiedosta. Tietoa on paljon, ja jakamalla tiedon arvo lisääntyy. Jakamalla tietoa asiakkaat voivat rakentaa omia prosessejaan yrityksesi lisäarvon päälle. Arvo lisääntyy yhä edelleen. Avoimuus, itsepalvelu, tiedon jakaminen – kehityssuunta on selkeä.

Microsoft Dynamics -ratkaisut siirtävät yrityksesi prosessit digitaaliseen maailmaan. Liiketoiminta-alustoina ne tarjoavat mahdollisuuden avata yrityksesi prosessit asiakkaillesi ja muille sidosryhmille. Erityisesti Dynamics Portals on ydintyökalu nykyaikaistamaan yrityksesi prosesseja.

Seuraavassa muutama esimerkki, jotka toivottavasti auttavat pohtimaan myös oman yrityksesi mahdollisuuksia.

1. Asiakkaiden monikanavainen itsepalvelu

Kiinteistöjä vuokraava yritys ottaa vastaan asiakkaiden palvelupyynnöt (esim. asunnon irtisanomiset tai vikailmoitukset) Dynamics Portals -tuotteella. Asiakas syöttää tiedot tunnistautumisen jälkeen tai hänet tunnistetaan julkisen lomakkeen tiedoista. Tunnistautumisessa voidaan käyttää esim. Facebook- tai Google-tunnuksia, järjestelmän omaa ratkaisua tai muuta ulkoista tunnistautumista.

Asiakas voi tehdä työn ajasta ja paikasta riippumatta, myös mobiililaitteella. Valmis palvelupyyntö käsitellään normaalissa CRM-käsittelyprosessissa. Monikanavaisen itsepalvelun lisääminen nykyiseen Dynamics CRM -tuotteeseen on nopeaa ja ketterää. Itsepalvelun keskiössä on tietämyskanta, joka on yhteinen kaikille osapuolille. Siihen on pääsy portaalista, kotisivuilta, CRM-tikettienhallinasta ja vaikkapa yrityksenne Facebook-sivuilta.

2. Tuotteiden verkkokauppa – esim. tapahtumien tai kurssien ilmoittautuminen

Käyttäjäpäivät, koulutustilaisuudet tai muut sidosryhmätilaisuudet – monilla nykyaikaisilla yrityksillä näitä on paljon. Dynamics Portalsin kautta toteutettuna ilmoittautuminen siirtyy suoraan asiakkaan tietoihin, ja esim. myyjät näkevät tilanteen tutusta käyttöliittymästä. Myös verkkomaksuoperaattoreiden yhdistäminen on mahdollista, eli asiakkaat voivat maksaa ostoksensa välittömästi verkossa. Iso läjä sisäisiä exceleitä ja tietokyselyitä poistuu yhteisen ratkaisun käyttöönoton kautta.

3. Yrityksen sisäiset palvelukanavat – esim. HR- tai IT-palveluille

Sähköposti on perinteinen tapa käsitellä sisäisiä palvelupyyntöjä. Oikean työkalun tuoma läpinäkyvyys esim. tiketin tilanteeseen poistaa paljon kysymyksiä ja lisää tehokkuutta yrityksen toiminnassa. Samalla mahdolliset lisäkysymykset voidaan tehdä suoraan oikealle henkilölle. Jo sähköpostin väheneminen on arvo sinällään.

Miten Dynamics Portalsin saa käyttöönsä?

Kaikki yllä olevat kolme käyttöaluetta voidaan toteuttaa Dynamics Portals -tuotteella, joka on osa Dynamics 365 -liiketoiminta-alustaa. Lisäksi yksi Dynamics Portals -tuote on osana peruslisensointia, eli olet jo ehkä oikeutettu tuotteen käyttöön.

Aika, jolloin Dynamics CRM oli vain myynnin työväline, on historiaa. Toisaalta Dynamics 365 -kokonaisuus ei rajoitu vain yrityksen sisäisiin prosesseihin, vaan pyrkii kehittämään myös yrityksen ulkoisia prosesseja ja kytkee esim. asiakkaat hyvin syvälle mukaan yhteisiin prosesseihin.

 

Ole yhteydessä, niin pohditaan porukalla, miten Dynamics Portals voidaan ottaa ketterästi käyttöön yrityksessäsi. Etsitään yhdessä parhaat askelmerkit!

 

Lataa Lisäarvoa bisnekseen liiketoiminta-alustalla – miksi ja miten? -oppaamme veloituksetta alta:

Blogin kirjoittaja on Heikki Tukiainen, Accountor Enterprisen entinen liiketoiminta-alustojen johtaja.

Facebooktwitterlinkedin

Accountor Enterprise Solutions

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Accountor Enterprise Solutions Oy käsittelee henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti ja voi olla yhteydessä sinuun esimerkiksi sähköpostitse ja/tai puhelimitse. Tutustu tietosuojaselosteeseen.