[UUSI OPAS] Liideistä diileiksi – Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli kuntoon

Tiesitkö, että sellaisissa yrityksissä, joissa myynti ja markkinointi toimivat tiiviisti yhteistyössä, markkinointi tuo taloon jopa kaksi kertaa enemmän liikevaihtoa kilpailijoihin verrattuna?

Tämä valiojoukko tekee jotain eri tavalla. Kyse ei ole yksittäisestä asiasta, vaan monen tekijän summasta. Myynnin ja markkinoinnin yhteistyössä on kyse ihmisistä, prosesseista ja järjestelmistä. Jos jokin näistä osa-alueista vuotaa, jää yhteispeli yleensä puolitiehen.

Miten myynnin ja markkinoinnin yhteistyö saadaan sujumaan? Miten liidit kuljetetaan ensimmäisestä kontaktista kauppaan ja pitkään asiakassuhteeseen? Miten varmistetaan, että vaivalla hankitut liidit eivät putoa myynnin ja markkinoinnin väliseen kuolemanlaaksoon? Miten järjestelmien pitäisi tukea tekemistä?

Kirjoitimme oppaan sinulle, joka painit näiden haasteiden parissa omassa yrityksessäsi.

Oppaan luettuasi tiedät, mistä kenkä puristaa. Oppaan lopussa annamme vielä kuusi konkreettista vinkkiä yhteispelin parantamiseen: mitä nyt pitäisi tehdä, jotta homma lähtisi toimimaan?

Lataa tuore pikaoppaamme veloituksetta täältä:

Facebooktwitterlinkedin

Sampo Suomalainen

Markkinointijohtaja Sampo Suomalainen on toiminut useissa yrityksissä ratkaisumyynnin ja markkinoinnin johtotehtävissä yli 35 vuotta. Kokemusta on kertynyt isojen myyntihankkeiden luotsaamisesta ja myynnin sparrauksesta. Aikaisemmin Sampo on toiminut muun muassa HP:n myyntijohtajana sekä ollut Siemensin sektoritoimialavastuussa.

Vapaa-aikaansa Sampo viettää mökkeilyn ja moottoripyöräilyn parissa. Mutkaton mies viihtyy mutkaisilla teillä Ducati Monsterin selässä.

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Tilaan uutiskirjeen aiheesta