Enfossa tieto mahdollistaa asiakkaan auttamisen

Microsoft Dynamics CRM antaa Enfossa kokonaisnäkemyksen ulkoistusasiakkaasta.

Enfo Oyj on IT-palveluita tarjoava yritys, joka vapauttaa asiakkaansa keskittymään ydinliiketoimintaansa. Enfon tarjooma koostuu IT-ulkoistuksista, konsulttipalveluista ja taloushallinnon palveluista.

“Enfo pyrkii tarjoamaan asiakkailleen ratkaisuja proaktiivisesti, myös niihin haasteisiin, joita he eivät ole itse tiedostaneet. Tähän tarvitaan hyvää kokonaisymmärrystä asiakkaan tilanteesta”, kertoo Senior Specialist Tuovi Henttu Enfo Oyj:sta.

Hajanaisista järjestelmistä kohti yhtenäisempää kuvaa

Vielä muutamia vuosia sitten asiakastieto oli Enfossa hajallaan, mutta tieto kulki pienessä porukassa hyvin. Kun toiminta laajeni uusiin maihin ja toimipisteisiin, tuli tarve järjestelmälle, joka kokoaisi asiakastiedon.

“Meillä on ‘Enfo one look’ -visio tulevaisuudelle, eli haluamme toimia yhtenäisesti riippumatta siitä, mistä maasta tai yksiköstä käsin toimitaan”, kertoo Henttu.

Järjestelmäksi valikoitui vuonna 2009 Microsoft Dynamics CRM, johon lähdettiin siirtämään tietoa kunkin toimipisteen omista järjestelmistä, joita riitti pienemmistä CRM-järjestelmistä aina Excel-taulukoihin. Osittain myös muita järjestelmiä on yhä käytössä. “One look toteutuu pikkuhiljaa”, Henttu toteaa.

Kumppani pitää ajan tasalla

“Olemme tyytyväisiä yhteistyöhön Mepcon kanssa. Heillä on asiantuntemusta sekä bisneksestä että teknologiasta. On voitu luottaa siihen, että ratkaisut toimivat”, kiittää Henttu.

“Koemme tärkeäksi, että meillä on tuote, joka kehittyy jatkuvasti. Itse ei tarvitse koko ajan vahtia, mitä maailmalla tapahtuu, vaan kumppani pitää meidät ajan tasalla. Enfo muuttuu yrityksenä jatkuvasti, ja on tärkeää, että järjestelmä mahdollistaa muuttuvissa olosuhteissa toimimisen. Teknologia ei saa olla hidaste”, Henttu kertoo.

Yhteinen järjestelmä, yhteinen näkemys

Enfossa Microsoft Dynamics CRM on ennen kaikkea myynnin johtamisen työkalu. Markkinointi hyödyntää CRM-järjestelmää asiakastapahtumien prosesseissa. Myynnin johto taas tarkastelee CRM-järjestelmästä myyntiputken tilannetta.

“Jos myyjä haluaa työnsä näkyväksi, se tulee tehdä CRM-järjestelmään”, toteaa Henttu.

Microsoft Dynamics CRM on tuonut Enfoon kokonaisnäkemystä asiakkaista ja parempaa kommunikaatiota.

“Jos kuusi sokeaa miestä kokeilee elefanttia eri kohdista, jokainen hahmottaa sen eri tavalla”, Henttu vertaa.

“Samoin asiakastyössä on tärkeää muodostaa yhteinen näkemys ja saada jokaiselta myyjältä heillä oleva arvokas tieto näkyväksi. Järjestelmästä jokainen myyjä näkee, mitä asiakkaan kanssa on puhuttu. Tiedon jakaminen hyödyttää siis kaikkia yhteisesti.”

“Tieto on edellytys asiakkaan aidolle auttamiselle. Meidän on tunnettava asiakkaamme ja oltava heidän mukanaan arjessa. Ilman empaattisuutta ja asiakkaan arjen myötäelämistä Enfokaan ei menesty”, Henttu kiteyttää.

Lisätiedot:

Mepco Oy: Mikko Seren, Myyntipäällikkö, 040 670 5006, mikko.seren(at)mepco.fi
Enfo Oyj: Tuovi Henttu, Senior Specialist, 050 444 8922, tuovi.henttu(at)enfo.fi

 

Mepco Oy:n liiketoiminta jaettiin kahteen ydinalueeseen vuoden 2017 alussa, jolloin se jakaantui kahdeksi uudeksi yritykseksi.  Accountor Enterprise Solutions Oy:n toiminnan ytimessä on asiakkaiden prosessien ymmärtäminen ja niiden kehittäminen globaalien liiketoiminta-alustojen avulla.

Työntekijöiden sähköpostiosoitteet ovat nykyään muotoa etunimi.sukunimi@accountorenterprise.fi

 

KATSO ASIAKASTARINA VIDEOLTA:

Facebooktwitterlinkedin

 

Enfo

Enfo on pohjoismainen IT-palvelutalo, joka tekee liiketoimintaprosesseista yksinkertaisia, joustavia ja fiksuja. Yritys tarjoaa IT-ulkoistusta, talousprosessipalveluja sekä IT-konsultointipalveluja asiakkaille Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Enfolla on 50 vuoden kokemus toimivien tietotekniikkaratkaisujen ja -konseptien kehittämisestä sekä lähes 800 huippuluokan IT-ammattilaisen vankka osaaminen. Enfon liikevaihto vuonna 2014 oli 145 miljoonaa euroa. www.enfo.fi

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Tilaan uutiskirjeen aiheesta