Satamajätti Steveco sai sujuvuutta CRM-uudistuksella

Stevecossa Microsoft Dynamics CRM-järjestelmän hyödyntäminen on yhteinen asia

Steveco Oy tarjoaa satama- ja logistiikkapalveluja kattavasti mm. ahtauksesta huolintaan, kuljetukseen ja varastointiin. Yritys operoi Kotkan ja Helsingin satamissa. Lisäksi Ruotsissa ja Baltian maissa on myyntiedustustot. Kansainvälisyys olikin yksi syy siihen, että yrityksen CRM-järjestelmää haluttiin uudistaa. Aikaisemmin käytössä oli Microsoft Dynamics CRM -ohjelman vanhempi ja suomenkielinen versio.

“Myynnin toiminnot haluttiin kattavasti CRM-järjestelmään ja myös ulkomaisten agenttien tuli siis pystyä käyttämään ohjelmistoa englanniksi”, kertoo Steveco Oy:n myyntijohtaja Vesa-Heikki Renlund.

Ketteryyttä ja sujuvuutta työntekoon

Microsoft Dynamics CRM:stä haluttiin myös entistä ketterämpi ja päivitetty versio erityisesti tarjoustyöskentelyn tarpeisiin. Uusi CRM otettiin käyttöön Stevecossa syyskuussa 2015.

Uusi järjestelmä on Renlundin mukaan sujuvoittanut työntekoa.

“Tarjousten versiot tallentuvat järjestelmään, ja muutosten tekeminen on helppoa. Paljon manuaalista työtä on jäänyt pois”, mainitsee Renlund esimerkkinä ohjelman tuomista parannuksista.

Tiedon jakaminen vaatii jokaisen panosta

Myös tiedon jakaminen koko organisaation ulottuville on merkittävä parannus.

“Nyt esimiehillä, laskutuksella ja kaikilla myyjillä on yhteinen pääsy tarjouskantaan, joten poissaolot ja lomat eivät hidasta asioiden käsittelyä”, Renlund kertoo.

“Tämä toki vaatii koko henkilökunnan yhteistä panostusta: että ohjelmaa todella käytetään siten kun on sovittu”, Renlund jatkaa.

Accountor Enterprisen avustuksella henkilökunnalle järjestettiin ohjelmiston käyttöönottokoulutus, jossa käytiin esimerkein läpi mm. tarjouksen tekoon liittyviä asioita.

“Tekemällä oppii ja rutiini tulee ajan kanssa. Järjestelmä on kuitenkin aidosti yhteisessä käytössä, ja näin saamme siitä parhaan hyödyn”, kiittää Renlund Stevecon henkilökuntaa.

“Olemme nyt muutaman viikon käytön jälkeen tyytyväisiä lopputulokseen. Kehitys toki jatkuu vielä tarpeen mukaan matkan varrella, mutta suurin työ on tehty ja saimme mitä tilasimme”, kiittää Renlund.

 

Katso asiakastarina videolta:

 

Lisätiedot:

Accountor Enterprise Solutions Oy: Jari Pakarinen, myynti- ja markkinointijohtaja, +358 50 349 8096

Steveco Oy: Vesa-Heikki Renlund, myyntijohtaja, +358 44 2323 335

 

Mepco Oy:n liiketoiminta jaettiin kahteen ydinalueeseen vuoden 2017 alussa, jolloin se jakaantui kahdeksi uudeksi yritykseksi.  Accountor Enterprise Solutions Oy:n toiminnan ytimessä on asiakkaiden prosessien ymmärtäminen ja niiden kehittäminen globaalien liiketoiminta-alustojen avulla.

Työntekijöiden sähköpostiosoitteet ovat nykyään muotoa etunimi.sukunimi@accountorenterprise.fi

 

Haluatko tutustua Microsoft Dynamics 365:n mahdollisuuksiin asiantuntijan johdolla. Pyydä maksuton demo. 

Facebooktwitterlinkedin

 

Steveco

Steveco Oy tuottaa ja kehittää ensiluokkaisia logistiikkapalveluita ja on myös Suomen suurin ahtauspalveluiden tuottaja. Satamaterminaalit sijaitsevat Kotkassa, Hietasessa ja Helsingin Vuosaaressa. Lisäksi Steveco Logisticsilla on maaliikenneterminaali Kouvolassa sekä myyntiedustustot Ruotsissa, Virossa, Latviassa sekä Liettuassa. Vuonna 2014 konserni työllisti 884 henkeä ja saavutti 149,2 miljoonan euron liikevaihdon. Steveco Oy:n suurimmat omistajat ovat Stora Enso ja UPM Kymmene. www.steveco.fi.

Uusimmat Dynamics-asiakastarinat

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan mahdollisimman pian. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

Accountor Enterprise Solutions Oy käsittelee henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti ja voi olla yhteydessä sinuun esimerkiksi sähköpostitse ja/tai puhelimitse. Tutustu tietosuojaselosteeseen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.