Microsoft Dynamics CRM paransi Realia Managementin myynnin läpinäkyvyyttä

Kiinteistöjohtamisen palveluyritys Realia Management paransi myyntinsä tiedonkulkua, tehokkuutta ja ennustettavuutta suunnitelmallisen asiakkuudenhallinnan avulla. Ratkaisuna toimii Accountor Enterprisen toimittama Microsoft Dynamics CRM.

Realia Management palvelee kiinteistösijoittajia sijoituskohteiden arvioinneissa, hankinnassa, ylläpidossa, vuokrauksessa ja myynnissä. Monimuotoinen toiminta ja useat kosketuspinnat asiakkaisiin ovat olleet haasteita myynnille ja tiedonhallinnalle.

”Tiesimme liian vähän sekä asiakkaistamme että omista toimistamme, toinen käsi ei aina tiennyt mitä toinen teki. Lähdimme kehittämään toimintatapojamme asiakaspalvelun näkökulmasta paikantamalla kipupisteitä ja tietokatkoksia”, liiketoimintajohtaja Lea Jokinen Realia Management Oy:stä kertoo.

Kun asiakkuusstrategia ja prosessit oli määritelty, järkeistetty toiminta oli vietävä käytäntöön. Ohjelmistoratkaisuksi valittiin Microsoft Dynamics CRM ja toimittajaksi Accountor Enterprise.

”Microsoft Dynamics CRM edustaa uuden sukupolven asiakkuudenhallintaa. Järjestelmä istuu hyvin käyttöömme Outlook-integraatioineen, mobiilisovelluksineen ja laajennusmahdollisuuksineen. Accountor Enterprise erottautui toimittajajoukosta parhaimman valmistautumisensa ansiosta”, kehityspäällikkö Timo Hartikainen Realia Management Oy:stä perustelee.

Microsoft Dynamics CRM ja pilvipalvelut asiakkuusprosessien alustaksi

Microsoft Dynamics CRM Onlinen avulla toteutettu ratkaisu saatiin käyttöön toukokuussa 2014. ”En ole nähnyt yhtä nappiin mennyttä ohjelmistoprojektia. Hanke pysyi aikataulussa, ja Accountor Enterprise hoiti työnsä todella hyvin. Onnistumisen avaintekijöitä olivat myös sisällön tiukka rajaus ja projektin vaiheistus”, Jokinen toteaa.

Ratkaisu sisältää Realia Managementin B-to-B-myyntiprosessin suunnitelmallisen hallinnan myyntijohtolangasta sopimukseen. Myyntiä seurataan ja ennustetaan käyttäjäkohtaisiin tarpeisiin mukautuvien havainnollisten kojelautojen avulla. Käyttäjiä on ensimmäisessä vaiheessa noin 40. Seuraavassa vaiheessa järjestelmän käyttöä laajennetaan sähköiseen markkinointiin ja isännöintipalvelujen myyntiin. Lisäksi toteutetaan liittymiä muun muassa kiinteistöjohtamisjärjestelmään.

”Asiakastiedot, tarjoukset, sopimukset ja omat aktiviteettimme on saatu keskitetysti kaikkien näkyville. Läpinäkyvyys tehostaa myyntiorganisaatiomme toimintaa ja helpottaa asiakkaidemme palvelemista. Käyttäjäystävällisen järjestelmän matala käyttökynnys takaa hyötyjen lopullisen toteutumisen”, Hartikainen korostaa.

Microsoft Dynamics CRM:n avulla toteutetun ratkaisun hyödyt ovat käsinkosketeltavia. ”Ratkaisu parantaa tiedonkulkua, asiakaspalvelua ja ennustettavuutta sekä helpottaa ristiinmyyntiä koko konsernin näkökulmasta. Asiakassuhteidemme elinkaari on nyt kokonaisvaltaisessa hallinnassa”, Jokinen sanoo.

Yhteistyö Realia Managementin ja Accountor Enterprisen välillä on sujunut tuloksellisesti. ”Olen erittäin tyytyväinen Accountor Enterprisen konsulttien osaamiseen ja proaktiiviseen asenteeseen. Suosittelen mielelläni sekä ratkaisua että kumppaniamme myös muille yrityksille”, Hartikainen kiittelee.

Lisätiedot:

Accountor Enterprise: info(a)accountorenterprise.fi

Realia Management:
Timo Hartikainen, kehityspäällikkö, puh. 050 567 8310, timo.hartikainen(a)realia.fi
Lea Jokinen, liiketoimintajohtaja, puh. 040 821 0859, lea.jokinen(a)realia.fi

 

Mepco Oy:n liiketoiminta jaettiin kahteen ydinalueeseen vuoden 2017 alussa, jolloin se jakaantui kahdeksi uudeksi yritykseksi.  Accountor Enterprise Solutions Oy:n, toiminnan ytimessä on asiakkaiden prosessien ymmärtäminen ja niiden kehittäminen globaalien liiketoiminta-alustojen avulla.

Työntekijöiden sähköpostiosoitteet ovat nykyään muotoa etunimi.sukunimi@accountorenterprise.fi

 

Haluatko tutustua Microsoft Dynamics 365:n mahdollisuuksiin asiantuntijan johdolla. Pyydä maksuton demo. 

Facebooktwitterlinkedin

Realia Management Oy

Realia Management Oy on kiinteistöjohtamisen palveluyritys ja osaava kumppani kaikissa toimitiloihin ja sijoitusasuntoihin liittyvissä ratkaisuissa. Yhtiön asiakkaita ovat toimitilojen ja sijoitusasuntojen omistajat, vuokraajat ja käyttäjät. Realia Managementin palveluksessa on yli 150 asiantuntijaa 12 paikkakunnalla ympäri Suomea ylläpidon johtamisen, asuntovuokrauksen, toimitilavälityksen sekä arvioinnin ja konsultoinnin tehtävissä. Yhtiö on osa Realia Groupia, joka on Pohjoismaiden suurin asunto- ja toimitilaomaisuuden hallintaan erikoistunut asiantuntijakonserni. Konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli noin sata miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 1 600 henkilöä Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Lisätiedot www.realiamanagement.fi.

Uusimmat Dynamics-asiakastarinat

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan mahdollisimman pian. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

Accountor Enterprise Solutions Oy käsittelee henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti ja voi olla yhteydessä sinuun esimerkiksi sähköpostitse ja/tai puhelimitse. Tutustu tietosuojaselosteeseen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.